۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

آموزش‌وپرورش مرد تحول می‌خواهد/ برخی از مواد درسی استعماری است

آموزش‌وپرورش مرد تحول می‌خواهد/ برخی از مواد درسی استعماری است

همدان- رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مشکلی را حل نمی‌کند، یادآورشد: اکنون نظام آموزشی کشور نیاز به مرد تحول دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی ظهر چهارشنبه در اجلاس «نماز و تربیت» که در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور ۱۲۰۰ نفر از مدیران و ائمه جماعات مدارس استان همدان برگزار شد، افزود: برای دعوت نسل جوان به نماز باید در آن‌ها حس خشوع ایجاد شود و کاری کنیم که جوانان نرم شوند و به‌سوی نماز بروند.

وی بابیان اینکه فرزندان در حوزه نماز سؤالات زیادی همچون چرا نماز می‌خوانیم؟، مگر خدا به نماز ما نیاز دارد؟ و چرا نماز را عربی می‌خوانیم؟ و غیره دارند، اظهار داشت: انسان باخدا امید دارد و انسانی بی‌خدا همواره دچار یاس و ناامیدی می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه بابیان اینکه خداوند همواره به نظم و انضباط در هر کاری تأکید کرده‌است، بیان داشت: خدا می‌خواهد همه مسلمانان دنیا یک‌زبان مشترک داشته باشند که آن زبان عربی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه باید روزی یک نعمت خدا را بشماریم، یادآور شد: نماز کارخانه آدم سازی است و بیش از ۹۵ درصد جوانانی که به جبهه‌های جنگ رفتند اهل مسجد بودند.

وی بابیان اینکه کمالات زیادی در نماز نهفته است، گفت: نظم، عدالت، حضور درصحنه، قدرت انتخاب، آزادی و استقلال، زیبایی و غیره ازجمله کمالات نماز است.

زن‌وشوهری که نماز می‌خوانند اما رفتار مناسبی باهم ندارند نماز آن‌ها قبول نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی افزود: ازدواج و همسرداری از کمالات انسان است و برهمین اساس زن‌وشوهری که نماز می‌خوانند اما رفتار مناسبی باهم ندارند نماز آن‌ها صحیح است اما قبول نیست.

وی ادامه داد: انسان بدون همسر ناقص است چراکه زن و شوهر باهم یک خانواده را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی بابیان اینکه در وقت سجده خون بهتر به مغز می‌رسد، اظهار داشت: نماز با آهنگ و صوت، خورشید، ماه، آب‌وخاک، معاد و توحید، انبیا و غیره ارتباط دارد.

وی بابیان اینکه اگر فرزندان را نمازخوان نکنیم چیزی برای ذخیره در آخرت نخواهیم داشت، عنوان کرد: اگر آموزش‌وپرورش تمام کمالات را داشته باشد اما نتواند دانش آموزان نمازخوانی را تربیت کند کمالات آن ارزشی نخواهد داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: انسان از لحظه تولد تا هنگامی‌که وی را در قبر می‌گذارند با اذان و اقامه در ارتباط است.

برپایی نماز در مدارس بخشی از وظایف مدیران است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در ادامه بابیان اینکه اگر مسئولان مدارس اهل عمل باشند و در نماز جماعت همراه بادانش آموزان شرکت کنند دانش آموزان آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دهند، گفت: برپایی نماز در مدارس بخشی از وظایف مدیران است.

وی بر گفت‌وگوی خصوصی برای ترغیب جوانان به نماز تأکید کرد و افزود: مدیران باید بادانش آموزانی که نماز نمی‌خوانند به‌طور خصوصی صحبت کنند و دلیل نمازخواندن آن‌ها را جویا شوند و در راستای رفع کردن آن‌ها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی رمز موفقیت در هر کاری را گفت‌وگوی چهره به چهره عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگیان نباید تنها به گفت‌وگوی سر کلاس قانع باشند.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش کشور بیمار است، بیان داشت: متأسفانه افرادی که دیپلم می گیرند بی‌هنر هستند و بعد از دوران مدرسه توانایی انجام هیچ کاری را ندارند و این در حالی است که لیسانسه‌های کشور نیز از مهارت کافی برخوردار نیستند.

سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مشکلی را حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مشکلی را حل نمی‌کند، یادآورشد: اکنون نظام آموزشی کشور نیاز به مرد تحول دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مواد درسی کشور استعماری است و به سفارش سفارتخانه‌ها نوشته می‌شود و برخی از موارد درسی نیز بی‌محتوا هستند و دانستن و ندانستن آن‌ها مشکلی را برطرف نمی‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از دانشگاه‌ها، افزود: متأسفانه علم‌آموزی در دانشگاه‌ها نیز تعطیل است و هر دانشجوی مقطع کارشناسی به‌طور مفید در طی چهار سال فقط ۱۸ ماه درس می‌خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی بابیان اینکه حوزه علمیه همدان به دلیل مساعد بودن آب‌وهوای این شهر نباید در ایام تابستان تعطیل باشد، اظهار داشت: نباید به داشتن مدرک لیسانس قانع بود چراکه فردی که لیسانس دارد در کف تحصیلات قرار دارد.

وی یادآورید: به دلیل نبود شغل و استخدام در کشور باید جوانان به دنبال هنر و مهارت بروند.

قدرت انتقاد کردن و نه گفتن را در دانش آموزان تقویت کنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی در ادامه بابیان اینکه آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان شجاع تربیت کند، گفت: باید قدرت انتقاد کردن، نه گفتن، نمی‌توانم، نمی‌دانم را در دانش آموزان تقویت کنیم.

وی با اشاره به شعار وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر اختصاص یک کلاس نهضت سوادآموزی در هر مدرسه، عنوان کرد: متأسفانه همه این مهم را فراموش کردند و از همه تقاضا دارم در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی یک‌قدم مؤثر بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی همچنین بر کسب روزی حلال تأکید کرد و گفت: خوردن مال حرام بر نسل آینده تأثیر خواهد داشت چنانچه پدر و مادری به فرزندان خود لقمه حرام بدهند معلمان نمی‌توانند آن‌ها را تربیت کنند.

وی در پایان‌بر صرفه‌جویی وقت و افزایش مطالعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه ماهواره‌ها تبلیغات و تهاجم فرهنگی خود را افزایش داده‌اند که خانواده‌ها، مسئولان و معلمان باید در این زمینه هوشیار باشند.

کد خبر 2952348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha